Tájékoztató elektronikus ügyintézés lehetőségéről

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: E-ügyintézési tv.) értelmében 2018. január 1-től valamennyi közigazgatási hatósági jogkörrel rendelkező szerv – így a helyi önkormányzat és a polgármesteri hivatal is – a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek vonatkozásában köteles biztosítani az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

Az elektronikus ügyintézés helyszíne, az Önkormányzati Hivatali Portál, amelyet az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek (gazdálkodó szervezetek valamint az ügyfél jogi képviselője), továbbá az e lehetőséggel élni kívánó természetes személyek (magánszemélyek)  az https://ohp.asp.lgov.hu  webcímen érhetnek el.

Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások az Önkormányzati Hivatali Portálon:

  • Adóegyenleg lekérdezés
    Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ-s azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott adott önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.
     
  • Ügykövetés
    A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.
     
  • Ügyindítás
    Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-, és kereskedelmi, hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális ügyei támogatottak szakrendszeri fejlesztésekkel az önkormányzati ASP rendszeren keresztül, de az ún. e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen ezen kívüli ügy elektronikusan indítható. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.

Az e-Papír szolgáltatás a https://epapir.gov.hu címen érhető el.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő ügyintézéshez azonosítás szükséges, így rendelkeznie kell ügyfélkapus regisztrációval (a regisztrációról bővebb információ a https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/regisztracio címen érhető el).

Felhívjuk figyelmüket, hogy

  • gazdálkodó szervezet ügyfél az E-ügyintézési tv. 14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét. Ennek feltétele a – 2018. január 1-től kötelező – cégkapu regisztráció (https://cegkapu.gov.hu)
  • természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (rendelkezési nyilvántartás) szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.

(A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el, azonosítást követően)

Az Önkormányzati Hivatali Portálon településünk nevének kiválasztása után megtalálhatják az ügyek elektronikus intézését biztosító nyomtatványokat (űrlapokat).

Amennyiben az intézni kívánt ügyhöz nyomtatványt nem találnak, használják az oldalról szintén elérhető ePapir szolgáltatást. (https://epapir.gov.hu)

Az e-Papír általános célú elektronikus kéreleműrlap, ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internet kapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, szervekkel.

Javasoljuk, hogy az e-Papír szolgáltatás igénybevétele során, amennyiben azok rendelkezésre állnak, használják a honlapunkról letölthető nyomtatványokat (elérhetőség: http://www.sasd.hu/hivatali-ugymenetek). A kitöltött nyomtatvány az e-Papír felületén csatolt dokumentumként feltölthető és beküldhető Önkormányzatunk részére.

Illetékfizetési kötelezettség esetén követendő eljárás:

Az E-ügyintézési tv. 24.§ (1) bekezdése alapján természetes személy ügyfél jogosult az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.

Az E-ügyintézési tv. 24.§ (2) bekezdése alapján a gazdálkodó szervezet ügyfél az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügye során köteles az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.

Abban az esetben, ha az elektronikusan indított ügy illetékköteles, gondoskodni kell a megfelelő összegű eljárási illeték megfizetésére.

Az eljársi illeték Sásd Város Önkormányzata OTP Bank Zrt.-nél vezetett 11731111-15331933-03470000 számú Államig. eljárási illeték beszedési számlájára fizethető meg. 

 

Tisztelt Ügyfeleink! 

Az elektronikus ügyintézéssel kacsolatos kérdéseiket feltehetik a titkarsag@sasd.hu e-mail címen.

Hivatalunk egyéb elérhetőségei:

Sásdi Közös Önkormányzati Hivatal
7370 Sásd, Dózsa Gy. u. 32.
Tel.: 72/576-520
E-mail: titkarsag@sasd.hu

Hivatali kapu:

  • Hivatal rövid neve: SASD
  • KRID azonosító: 202138715

 

A közös hivatalhoz tartozó önkormányzatok elektronikus elérhetőségei 

Sásd Város Önkormányzata

Hivatali kapu:

  • Hivatal rövid neve: sasdonk
  • KRID azonosító: 249834901

Baranyaszentgyörgy Község Önkormányzata

Hivatali kapu:

  • Hivatal rövid neve: BARANYA
  • KRID azonosító: 249579125

Felsőegerszeg Község Önkormányzata

Hivatali kapu:

  • Hivatal rövid neve: FEGER
  • KRID azonosító: 141589112

Meződ Község Önkormányzata

Hivatali kapu:

  • Hivatal rövid neve: MEZOD
  • KRID azonosító: 747519714

Palé Község Önkormányzata

Hivatali kapu:

  • Hivatal rövid neve: PALE
  • KRID azonosító: 342509915

Varga Község Önkormányzata

Hivatali kapu:

  • Hivatal rövid neve: VARGAONK
  • KRID azonosító: 345559927

Vázsnok Község Önkormányzata

Hivatali kapu:

  • Hivatal rövid neve: VAZSNOK
  • KRID azonosító: 645529929